چگونه شمع ریخته شده روی فرش را پاک کنیم؟

چگونه شمع ریخته شده روی فرش را پاک کنیم؟

شمع ها زیبایی به خصوصی به خانه ها می دهند و روشن کردن آنها صمیمیت زیادی به ارمغان می آورد علاوه بر این موارد در برخی از مکان ها مانند تاریکی ها استفاده از آنها تنها برای زیبایی نیست و مردم ملزم به استفاده از شمع هستند ، ریختن و آب شدن آنها روی فرش اتفاقی عجیب نیست و اگر بسیار شمع روشن می کنید بسیار شاهد آن بوده اید ، اما خوشبختانه فرایند پاک سازی شمع از روی فرش بسیار آسان می باشد و چنانچه شما زودتر متوجه شمع ریخته شده روی فرش بشوید و اقدامات لازم را انجام بدهید به صورت کامل می توانید از روی فرش ، پاک کنید ، در اینجا شما یک لیست کامل راهنمای پاک کردن شمع از روی فرش خواهید داشت .

مرحله اول

برای مرحله اول شما تنها لوازم مورد نیاز برای پاک کردن شمع از روی را جمع آوری کنید  

لواز مورد نیاز

  • یک کیسه آب یخ
  • سهشوار
  • دستمال یا حوله کاغذی
  • یک شوینده
  • چاقوی کره ای یا یک کارت بانکی
  • جارو برقی

با این لوازم نسبتا ساده که حالا در دست دارید می توانید به راحتی شمع هارا از روی فرش هایتان پاک کنید ، برویم تا در ادامه آموزش پاک کردن شمع از روی فرش را بیان کنیم .

مرحله دوم

در این مرحله شما میبایست یکی از یخ هایتان روی شمع قرار دهید ، هدف ما در این مرحله این است تا جایی که ممکن است شمع یخ شود تا به راحتی از روی فرش جدا شود بنابراین ریختن آب یخ روی شمع ممکن است خیلی در این مرحله به شما کمک نکند

مرحله سوم

حالا با چاقو کره ای یا کارت بانکی می توانید همه شمع منجمد شده از روی فرش را بردارید تا جایی که شمع کاملا از روی فرش جدا شده باشد اگر شمع جدا شد شما می توانید از مرحله چهارم بگذرید و مستقیم وارد مرحله پنجم شوید چنانچه همچنان روی فرش شمع باقی مانده بود مراحل را به طور کامل طی کنید .

مرحله چهارم

حوله یا دستمال خود را روی شمع قرار دهید سپس با یک اتو با دمای بسیار کم ، روی دستمال بکشید در این مرحله نیازی نیست شما از دمای بالا یا از بخار اتو استفاده کنید ، بسیار با احتیاط و نرم روی تمام دستمال بکشید تا شمع کاملا جذب شود ، مراقب باشید تا در این مرحله به الیاف فرش آسیب نزنید .

مرحله پنجم

در این مرحله فرش را تمیز خواهید کرد ، حالا برای باقی مانده رنگ شمع یا کثیفی ها ، با محلول شوینده یا الکل صنعتی مالش دهید ، تا زمانی رنگ و لکه ها به صورت کامل از بین بروند اینکار را تکرار کنید و سپس با با یک دستمال سفید آن را تمیز کنید

مرحله ششم

در این مرحله یک نفس عمیق بکشید چرا که در آخرین مرحله قرار دارید ، پس از طی کردن همه مراحل ، وقت آن رسیده تا با جارو برقی این پروسه را با پایان برسانید ، قبل از جاور برقی کشیدن مطئمن شوید که فرشتان خشک شده است و سپس جارو برقی بکشید .

نکاتی برای از بین بردن رنگ شمع از روی فرش

ممکن است که شمعی که روی فرش ریخته شده است دارای رنگی باشد که موجب لک افتادن باشد و با به کارگیری مراحل بالا تنها موم پاک شود لکه های رنگی روی فرش باقی بماند چنانچه این اتفاق افتاد موارد زیر را امتحان کنید ، ابتدا روی قسمتی از فرش امتحان کنید تا از آسیب نرسیدن آن به فرش هایتان مطمئن شوید .

  • با استفاده از یک دستمال الکلی لکه را مالش دهید و اجازه بدهید الکل 30 دقیقه روی فرش بماند ، سپس با یک دستمال مرطوب با دقت بالا بشوئید ، ممکن است لازم باشد این مرحله را برای تمیز شدن کامل تکرار کنید .
  • با استفاده از اسپری WD-40  روی محل لکه قرار دهید سپس اجازه دهید چندین دقیقه باقی بماند و با استفاده از یک پارچه تمیز لکه را از بین ببرید و وسپس میبایست به خوبی محل را بشوئید تا گرد و غبار جذب نشود .

امیدوارم موارد گفته شده بتواند برای شما عزیزان سودمند واقع شده باشد مراحل گفته شده تست شده می باشند و اغلب اوقات افرادی که این مراحل را طی کرده اند و نتیجه گرفته اند چنانچه لکه شمع یا موم شمع پس انجام موارد گفته شده روی فرش باقی مانده است بهتر از که از یک قالیشویی معتبر کمک بگیرید .

4.5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *