روش های ساده رفع سوختگی و ترمیم فرش

ترمیم و سوختگی فرش

فرش و موکت هر قدر که جنس عالی داشته باشند در برابر آتیش لوازمی سستی هستند و تنها با کمی بی دقتی همراه بد شانسی ممکن است فرش شما به راحتی سوخته شود این سوختگی ناشی از سیگار ، قابلمه داغ ، ذغال و یا هر چیزی دیگری که باشد چندان خوشایند نبست و ممکن است در دیزاین خانه تاثیر منفی داشته یاشد و تعویض فرش ها می تواند هزینه های زیادی را در بر یگیرد در ادامه انواع سوختگی فرش و راهکارهایی برای رفع سوختگی را را معرفی خواهیم کرد . .

چگونه-سوختگی-فرش-با-اتو-را-از-بین-ببریم؟

چگونه سوختگی فرش با اتو را از بین ببریم؟

روش ترمیم سوختگی سطحی

مواد مورد نیاز : پیاز – آب سرد
چنانچه سوختگی ناشی از اتو سطحی بود و تنها اثارش رنگ زرد آن بود شما می توانید با روش زیر سوختگی را از بین ببرید ، ابتدا پیاز را به دو نیم کره تقسیم کنید و سپس روی محل سوختگی بگذارید و با اب سرد بشوئید .

روش ترمیم سوختگی شدید

مواد مورد نیاز : دستکش پلاستیکی – سنگ پا

روش ترمیم سوختگی به این صورت است که به صورت عمودی و افقی سنگ پا را به محل سوختگی بکشید ،در صورتی آثار زردی سوختگی باقی ماند می توانید از سرکه استفاده کنید ، شایان ذکر است که سوختگی فرش شدید ناشی از اتو ممکن است با روش های ذکر شده ترمیم نشود به همین جهت به شما عزیزان پیشنهاد می کنم از یک قالیشویی خوب که خدمات رفوکاری را ارائه می دهند فرش خود را بدهید تا به صورت تخصصی ترمیم فرش شما انجام شود .

چگونه-سوختگی-فرش-با-سیگار-را-از-بین-ببریم؟

چگونه سوختگی فرش با سیگار را از بین ببریم؟

مواد مورد نیاز :کاغذ سمباده – قیچی – آب اکسیژنه – آب

ابتدا باید سوختگی پرز های فرش را از بین ببریم برای این کار ابتدا کاغذ سمباده را روی محل سوختگی بکشید به صورت مداوم تا کامل پرزها از بین ببرند سپس اگر متوجه شدید که با پرزهایی از فرش در محل سوختگی مانده است و با کاغذ سمباده از بین نمی رود از این قیچی کمک بگیرید سپس محل مورد نظر را تمیز کنید و از آب اکسیژنه و آب استفاده کنید به ازای هر یک واحد آب اکسیژنه ده واحد آب استفاده کنید برای مثال یک استکان آب اکسیژنه ده استکان آب و سطح فرش را بشویید .

چگونه-سوختگی-فرش-با-زغال-را-از-بین-ببریم

چگونه سوختگی فرش با زغال  را از بین ببریم؟

مواد مورد نیاز :کاغذ سمباده – قیچی – آب اکسیژنه – آب

ابتدا باید سوختگی پرز های فرش را از بین ببریم برای این کار ابتدا کاغذ سمباده را روی محل سوختگی بکشید به صورت مداوم تا کامل پرزها از بین ببرند سپس اگر متوجه شدید که با پرزهایی از فرش در محل سوختگی مانده است و با کاغذ سمباده از بین نمی رود از این قیچی کمک بگیرید سپس محل مورد نظر را تمیز کنید و از آب اکسیژنه و آب استفاده کنید به ازای هر یک واحد آب اکسیژنه ده واحد آب استفاده کنید برای مثال یک استکان آب اکسیژنه ده استکان آب و سطح فرش را بشویید . در صورتی که سوختگی فرش شما عمیق نبود می توانید از یخ استفاده کنید .

ترمیم سوختگی های فرش

برای ترمیم فرش بهتر است که از یک قالشویی مناسب کمک بگیرید اما به هر دلیلی خواستار ترمیم فرش به دست خودتان بودید پیشنهاد میشود مراحل زیر را طی کنید .

لوازم مورد نیاز :قیچی – چسب حراراتی – الیاف فرش

مرحله اول : در ابتدا الیاف سوخته شده فرش را با قیچی جدا کنید و محل سوخته شده را مرتب کنید .

مرحله دوم : سپس از قسمتی از فرش در دید عموم نیست مانند زیر کمد ، زیر میز تلوزیون و یا هر وسیله دیگری به صورتی که به فرش شما آسیبی نرسد و به آرامی مقداری الیاف جدا کنید .

مرحله سوم : چسب حراراتی را به آرامی روی محل سوخته شده بریزید و به آرامی پخش کنید مراقب باشید تا به الیاف سالم آسیبی نرسد

مرحله چهارم : الیافی که از قبل قیچی کرده اید را روی چسب بریزید و با ضریه های ارام روی آن از محکم شدن الیاف روی محل سوخته مطمئن شوید سپس زمان بدهید تا چسب کاملا خشک شود . امیدوارم این مطلب برای شما عزیزان کاربردی بوده باشد .

چنانچه سوختگی فرش شما عمیق است و روش های گفته شده مفید واقع نشد از خدمات رفع و ترمیم سوختگی فرش قالیشویی شهرزیبا می توانید استفاده کنید

4.7/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *