چگونه لکه و بوی ادرار را از فرش پاک کنیم؟

چگونه لکه و بوی ادرار را از فرش پاک کنیم؟

کاملا قابل درک است که زمانی فرش یا مبلمان آغشته به ادرار میشود چه قدر غیر قابل تحمل است برای همه افرادی که کودک خردسال یا حیوانات خانگی دارند اتفاق افتاده است در این مقاله نکاتی و ترفند هایی ذکر شده است که برای از بین بردن ادرار گفته میشود که تماماً همه آنها تست شده است

چگونه لکه ادرار را از فرش پاک کنیم؟

حیوانات خانگی را به فرزندی پذیرفتیم یا فرزندی به دنیا اوردیم، به سختی به آنها یاد می دادیم که کجا باید دستشویی کنند، در خانه فرش داشتیم و تمیز کردن لکه های ادرار همیشه مشکل بود.

با گذشت زمان، آنها یاد خواهند گرفت در کجا ادرار کنند و طبیعتا همه ما یاد خواهیم گرفت چگونه به جنگ با این لکه های بد بو برویم.
قصد دارم ترفندهایی که باعث شدند فرش هایم مانند روز اول شدند را در سایت قالیشویی شهرزیبا در تهران با شما دوستان خوبم به اشتراک بگذارم ، لطفا اعصبانی نباشید این اتفاق برای همه افرادی که فرزند خردسال دارند یا حیوانات خانگی دارند رخ می‌دهد .

ما این ترفند را کشف کردیم و که حالا فرش ها را به اندازه روز اول نو نشان می دهد ، لطفا اعصبانی نباشید این اتفاق برای افرادی که فرزند خردسال یا حیوانات خانگی دارند رخ می دهد .


پاک-کردن-بوی-ادرار-از-روی-فرش

قبل از اینکه شروع کنی»

محلی که ادرار روی آن اتفاق افتاده از نظر بصری آشکار است چنانچه مشخص نبود میتوانید با بو کردن به محل مورد نظر برسید اگر تمام آثار لکه را پاک نکنید ، حیوان خانگی شما ممکن است دوباره از آنجا برای ادرار خود استفاده کند .

قبل از انجام هر کار دیگری، اگر ناحیه هنوز مرطوب است، حتما لکه ادرار را با یک حوله تمیز پاک کنید. همچنین می توانید از دستمال کاغذی برای کمک به جذب ادرار باقیمانده استفاده کنید. برای جلوگیری از جذب بیشتر، هر چه سریعتر این کار را انجام دهید، بهتر است.

شما به لوازم زیر برای از بین بردن لکه ادرار نیاز دارید:

  • سرکه سیب سفید
  • سدیم بیکربنات
  • آب گرم
  • جارو برقی

حالا بریم برای انجام کار!

روش:

  • 1/3 سرکه سیب را با آب گرم مخلوط کنید.
  • مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید.
  • فرش را با مخلوط وینرا و آب اسپری کنید.
  • جوش شیرین را روی لکه بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند.
  • جوش شیرین و مابقی موارد را جاروبرقی بکشید!

خداحافظ لکه ادرار روی فرش! می دانم که غیر واقعی به نظر می رسد، اما به طور جدی این روشی است که کاملاً کار می کند، فرش مانند روز اول خواهد بود.

قالیشویی شهرزیبا

چگونه بوی ادرار را از فرش پاک کنیم؟

احتمالاً این وضعیت برای شما بسیار آشنا به نظر می رسد به خصوص زمانی که حیوان خانگی یا یک بچه نوزاد داشته باشیم. به خانه می آییم و بوی عجیبی را استشمام می کنیم .این مانند بازی در جستجوی گنج است، فقط یافتن چیزی که به دنبالش هستیم در واقع چندان جذاب نیست. آنجا، روی فرش، لکه ای است که بوی آن را می دانیم : ادرار

اگرچه این در کسانی که سگ دارند بیشتر دیده می شود، گربه هایی هستند که گاهی اوقات این کار را برای نشان دادن تسلط خود یا به دلیل عصبانیت انجام می دهند. این از خصلت آنهاست ، اما تکنیک هایی وجود دارد که علی رغم ادرار بسیار زیاد حیوانات خانگی دوست داشتنی به شما کمک می کند یک فرش بی عیب و نقش داشته باشید ، در اینجا سه تکنیک وجود دارد:

1.سرکه سفید و جوش شیرین

چگونه بوی ادرار را از فرش پاک کنیم؟

از سرکه نترسید ، استفاده از سرکه به این دلیل نیست که بوی آن بیشتر از ادرار باشد یا بوی آنها ترکیب شود ، بلکه این است که اجزای آن به خنثی کردن آمونیاک موجود در ادرار کمک می کند و آن را به یک پاک کننده فوق العاده موثر تبدیل می کند ، برای بازدهی در محل ادرار سرکه را اسپری کنید و اجازه دهید تقریبا ده دقیقه روی آن بماند ، سپس با دستمال پارچه پاکیزه یا دستمال کاغذی لکه را فشار دهید تا خشک شود ، سپس کمی جوش شیرین روی آن بریزید تا بوی آن گرفته شود و به مدت 15 دقیقه اجازه بدهید روی آن بماند سپس می توانید جارو برقی بکشید تا جوش شیرین روی فرش باقی نماند .

2.پراکسید، جوش شیرین و سرکه

ابتدا باید کمی سرکه سفید و آب را با هم مخلوط کرده و روی لکه قرار دهید به طوری که لکه را کاملا بپوشاند سپس کمی جوش شیرین به آن اضافه کنند تا بو گرفته شود. سپس باید پراکسید هیدروژن را با پودر یا مایع ماشین ظرفشویی مخلوط کنیم، به مقدار نصف فنجان پراکسید و پودر ماشین ظرفشویی یک قاشق غذاخوری است. مهم است که پراکسید 3 درصد را انتخاب کنید، زیرا مقدار بالاتر می تواند فرش را خراب کند. اگر می خواهید بیشتر مراقب باشید، ابتدا روی فضای کوچکی امتحان کنید که قابل توجه و دید نباشد، زمانی که مطمئن شدید آن را روی جوش شیرین بپاشید و سپس آن را بمالید. با یک اسفنج یا برس به خودتان کمک کنید. صبر کنید تا خشک شود و باقی مانده جوش شیرین را با جاروبرقی تمیز کنید.

3.آب لیمو و جوش شیرین

پاک کردن بوی ادرار از روی فرش

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، بی کربنات در برابر بوی ادرار حیوانات خانگی می باشد. در این تکنیک باید ۲ فنجان آب را با نصف آبلیمو و نصف پیمانه جوش شیرین مخلوط کنیم. همه چیز را مخلوط می کنیم و روی فرش می پاشیم. کمی مالش می دهیم، صبر می کنیم تا خشک شود و تمام. خداحافظ بوی بد!

نتیجه گیری

همانطور که می بینید، راه هایی وجود دارد که می توان با وسایلی که در خانه داریم مراحل از بین بردن بو را انجام داد و نیازی به بیرون رفتن برای خرید آنها نیست. حالا آخرین توصیه ای که می توانیم به شما کنیم این است که به محض دیدن لکه فوراً اقدام کنید، زیرا هر چه خشک تر باشد، از بین بردن رد آن دشوارتر خواهد بود. و شما، آیا ترفند دیگری دارید؟

4.1/5 - (17 امتیاز)

One thought on “چگونه لکه و بوی ادرار را از فرش پاک کنیم؟

  1. سما میگوید:

    من انجام دادم هم لکه ی روی فرش از بین رفت هم بوی بدش ، روشی وجود داره که بتونیم فرش رو خوش بو کنیم؟

  2. علی رضا میگوید:

    سلام دوست گرامی
    ممنون از کاربرد های موثری که ارایه دادید،
    ممنون میشم اگه کاربردی دیگر برای همین مورد در روی تشک خوشخواب ارایه کنید
    ارادتمند شما معصومی

  3. کیان میگوید:

    سلام پسردوسالم توالت فرنگیس که دراز ادرار بود خالی کردروی فرش باستان آبکشی کرد ولی پاک که نشدهیچ بوی ادرار بیشتر شد روی فرش هم جوش شیرین ریختم

  4. کیان میگوید:

    سلام پسردوسالم توالت فرنگیس که دراز ادرار بود خالی کردروی فرش باستان آبکشی کرد ولی پاک که نشدهیچ بوی ادرار بیشتر شد روی فرش هم جوش شیرین ریختم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *