قالیشویی فرش ابریشم

قالیشویی-فرش-ابریشم-در-قالیشویی-شهرزیبا

شستشو هر فرشی نیازمند این است که به روش های خاص خود شسته شود ، چرا که الیاف فرش ها با یکدیگر تفاوت دارند و شستشو یک فرش ماشینی ساده با شستشو یک فرش ابریشمی یکسان نخواهد بود و شستشو هر یک از این ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود
در قالیشویی شهرزیبا این موضوع بسیار حائز اهمیت است و نه تنها هنگام شستشو فرش به ابتدا جنس فرش در نظر می‌گیرند در ارائه دیگر خدمات نیز به این صورت عمل می‌کنند برای مثال برای شستشو مبل نیز ابتدا جنس آن مبل و الیاف به کار رفته در آن مورد بررسی قرار میگیرد و سپس پروسه شستشو صورت می‌گیرد .
قالیشویی شهر زیبا به دلیل استفاده گسترده از انواع دستگاه های قالیشویی ، شستشو هر نوع فرشی در این قالیشویی انجام می شود .
شستشو قالی ابریشمی از این گفته ها مستثنا نیستند و برای شستشو این نوع قالی ، می‌بایست مراحل به خصوصی را طی کرد تا فرش بدون آسیب دیدگی و با سلامت کامل شستشو و خشک شود .
همچنین قالیشویی شهرزیبا با استفاده از دستگاه های مخصوص فرش های ابریشمی ، شستشو فرش های شما را انجام می دهد .

چرا شستن انواع فرش ها با یکدیگر متفاوت است

همانطور که پیش تر گفته ایم الیاف هر فرشی با یکدیگر متفاوت است ، طبیعتا شستشو آنها نیز با یکدیگر متفاوت است، فرش ابریشم از فرش های بسیار گران قیمت و با ارزش و همچنین زیبا می باشد ، که مبایست به روش های مناسب شسته شود ، چنانچه فرش ابریشم به صورت نادرست شسته و خشک شود تبعاتی مانند پخش شدن رنگ های فرش ، کدر شدن فرش را به همراه خواهد داشت .
فرش های ابریشمی ماشینی و دستبافت تقسیم می شوند و همچنین در سه نوع فرش کف ابریشمی که کف این نوع فرش ها از ابریشم می باشد و سایز فرش ها کف هایشان از دیگر الیاف هستند
فرش تمام ابریشمی که تماما از ابریشم ساخته شده اند که چله ، پرز ، نخ خاب آن از جنس ابریشم می باشد که این نوع فرش ها بسیار گران بها می باشند .
فرش گل ابریشمی این نوع فرش ها طرح هایشان مانند گل ها یا پرندگان یا هر نقش دیگر فرش از ابریشم ساخته شده است و دیگر اجزای فرش از دیگر الیاف هستند .
که هر کدام از اینها باید با روش های مجزا شسته شوند .
چرا که دو نوع گل ابریشمی و کف ابریشمی با دیگر الیاف سر و کار داریم و همان طور که ذکر شد هر الیافی شستشو مخصوص به خود را دارد .

رزرو وقت برای شستشو فرش ابریشم در قالیشویی شهرزیبا

برای دریافت وقت یا حتی مشاوره برای شستشو فرش ابریشم می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید و سوال های خود را قالیشویی شهرزیبا بپرسید پیشتیبانی های ما به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند . کافیست کلیک کنید

و همچنین شما می توانید از طریق فرم سفارش آنلاین خدمات قالیشویی خدمات درخواستی خود را ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس گرفته شود .
چگونه فرش ابریشمی را در منزل بشوئیم
فرش های ابریشمی زمانی عمر بیشتری دارند که نیاز به شستشو آنها کمتر باشد که صد البته گاهی نیاز به شستشو دارند

چگونه فرش ابریشمی را درخانه بشوئیم؟

روش 1 : تمیز کردن گردوغبار و کثیفی از روی قالیچه های ابریشمی

1/1 : دائما روی قالی های ابریشمی را جارو بکشید.

از سر مکنده جاروبرقی ستفاده کنید. برس های ضربه ای یا چرخان ممکن است تاروپود قالیچه را بیرون کشیده، کرک ها را کم کرده و به قالیچه آسیب برسانند.

2/1 : با یک جارو دستی روی قالیچه ابریشمی را جارو بزنید.

جاروکشی دستی باعث می شود که به تاروپود قالی آسیبی نرسد.

3/1 : قالیچه را تکان دهید.

با تکان دادن قالیچه در فضای بیرون گردو غبار را بیرون کنید. با این کار هوا از قالیچه عبور می کند و هر گونه بو نیز از بین می رود.

روش 2 : از بین بردن لکه های قالیچه ابریشمی

1/2 : لکه ها را فورا پس از اینکه ایجاد شدند و به تاروپود ابریشمی چسبیدند، تمیز کنید.

2/2 : ذرات جامد را پاک کنید.

با یک قاشق ذرات ریخته شده روی قالی را به آرامی جمع کنید، ولی مراقب باشید که به تاروپود آسیب نزنید. هرگونه حرکت خراش دهنده باعث می شود که قالیچه پاره شود.

3/2 : مواد مایع را پاک کنید.

با فشردن قسمت کثیف شده بر روی یک پارچه سفید و تمیز تمام رطوبت ممکن را جذب کنید.
از آب گازدار برای از بین بردن رنگ لکه ها استفاده کنید. آب گاز دار را روی یک پارچه تمیز بریزید و لکه را پاک کنید. میتوانید از یک پارچه خشک برای جذب آب گازدار اضافه استفاده کنید. صبر کنید تا خشک شود. از حرارت مانند سشوار برای خشک کردن کمک نگیزید زیرا حرارت به قالیچه ابریشمی آسیب می زند.
از ترکیب مساوی سرکه سفید و آب برای از بین بردن لکه کمک بگیرید. سرکه و آب را روی یک پارچه تمیز ریخته و لکه را پاک کنید. برای جذب مابقی محلول از یک پارچه کمک بگیرید و اجازه دهید تا خشک شود. از حرارت برای خشک کردن استفاده نکنید.
از شوینده های موجود در بازار به علت آسیبی که به رنگ فرش ابریشمی میزنند مصرف نکنید.

روش 3 : از بین بردن بوی نامطبوع در قالیچه های ابریشمی

1/3 : میتوانید از جوش شیرین استفاده کنید.

جوش شیرین بو را از سطوح مختلف از جمله پارچه بیرون می کند.

  • جوش شیرین را روی قالیچه بریزید.
  • یک ساعت صبر کنید تا جذب شود.
  • با دهانه مکنده جاروبرقی آنجا را جارو بکشید.

2/3 : از ترکیب سرکه و آب برای کاهش بوی قالیچه های ابریشمی کمک بگیرید.

خاصیت اسیدیایی سبک سرکه باعث می شود که در از بین بردن بو و میکروب ها مفید باشد.

  • به صورت مساوی آب و سرکه را در یک بطری اسپری مخلوط کنید.
  • کمی قالیچه را با محلول آب و سرکه خیس کنید.
  • به ارامی با یک پارچه تمیز و خشک روی قالی بکشید.

منبع

شماره تماس های قالیشویی شهرزیبا

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *