تمیز کردن مبل چرم

مبل های چرم پرطرفدار و بسیار شیک هستند علاوه بر آن دوام بالای آنها محوبیتشان را افرایش می دهد و با اطمینان می توان گفت هرگز از مد نمی افتند ، مبل های چرم به راحتی به خود آلودگی جذب نمی کنند و به راحتی تمیز می شوند ، در تمام مقالات آموزشی وبسایت قالیشویی شهرزیبا اشاره کرده ایم که در یک بازه زمانی مشخص آلودگی ها را از لوازم تان پاک کنید و مبل های چرم مستثنا نیستند و بهتر است در یک بازه زمانی هفتگی یا دو هفته با جارو برقی و دستمال آلودگی های روی مبل را از بین ببرید و اجازه ندهید تا داوم کثیفی ها بیشتر شوند ، در ادامه با ما همراه باشید تا آموزش پاک مبل چرمی گفته شود .

1.سطح مبل را تمیز کنید .

تمامی قسمت های مبل را بررسی کنید ، کنارهای مبل را بررسی کنید و همه جای را تمیز کنید برای قسمت های حساس مبل می توانید از یک برس نرم مخصوص استفاده کنید .

2.برچسب های روی مبل را چک کنید

اگر اثاث یا لوازم داخلی شما همچنان دارای برچسب است که به قسمت زیرین آن چسبانده شده است، قبل از استفاده از محصولات تمیزکننده، ابتدا آن را بررسی کنید. W به این معنی است که شما فقط می توانید از پاک کننده های مبتنی بر آب استفاده کنید.

S یا P به این معنی است که فقط می توان آن را با حلال ها تمیز کرد (فقط تمیز کردن خشک). SW یا WS به این معنی است که می توانید از شوینده های مبتنی بر آب یا پاک کننده های حلال استفاده کنید. استفاده از بخارشوی نیز مناسب خواهد بود. در نهایت، X به این معنی است که شما نمی توانید از آب یا مواد شوینده روی سطح استفاده کنید .

3.مواد تمیز کننده خود را آماده کنید

بهترین نکته برای تمیز کردن مبل چرمی این است که آن را با استفاده از صابون زین یا شبنم چرم (ترکیبی از صابون و روغن که معمولاً در تعمیرگاه‌های کفش و فروشگاه‌های مبلمان خوب موجود است) یک بار در هفته با یک پارچه نرم تمیز کنید.

4.چگونگی تمیز کردن چرم

استفاده از یک پارچه کمی مرطوب با مقدار کمی صابون ملایم برای تمیز کردن سریع آن خوب است. با این حال، مطمئن شوید که پارچه فقط مرطوب است و خیس نیست، در غیر این صورت لکه آب باقی می ماند.

5.نحوه تمیز کردن مبل چرمی با روش خانگی

سرکه سفید یک لکه بر طبیعی عالی برای اکثر انواع اثاث یا لوازم داخلی است. برای پاک کردن لکه با مقدار مساوی محلول آب و سرکه شروع کنید، سپس لکه را با استفاده از یک پارچه میکروفیبر به آرامی پاک کنید (فقط از یک پارچه جدید استفاده کنید یا مطمئن شوید که کاملا تمیز است).

این کار را با مخلوطی از مواد شوینده ملایم و آب ولرم ادامه دهید تا بوی سرکه از بین برود. بگذارید به طور طبیعی خشک شود. به عنوان یک قانون به یاد داشته باشید، شما همیشه باید به محض اینکه لکه ها اتفاق افتاد، آنها را از بین ببرید.

نکته:همیشه ابتدا محصولات پاک کننده خود را تست کنید. قسمتی از مبل را انتخاب کنید که کسی نتواند آن را ببیند و قبل از اعمال آن روی لکه مورد نظر، صبر کنید تا خشک شود تا نتایج را ببینید.

6.از یک نرم کننده مخصوص چرم استفاده کنید

هنگام استفاده از شوینده ها زمانی سطح مبل چرمی کفی شد سپس با یک دستمال آن را خشک کنید و در آخر از یک نرم کننده مخصوص چرم استفاده کنید .

اگر لکه های روی چرم از بین نرفتند چه کاری باید انجام داد؟

اگر مراحل بالا را طی کردید اما همچنان آلودگی روی مبل بود اصرار برای پاک کردن آن ممکن است آسیب بیشتری به مبل چرم وارد کند از یک قالیشویی معتبر کمک بگیرید , و حتی بسیاری از قالیشویی ها خدمات شستشو مبل در منزل را ارائه می دهند .

5/5 - (2 امتیاز)

One thought on “تمیز کردن مبل چرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *