اصول شستن فرش ابریشم

اموزش-شستشو-فرش-ابریشمی

فرش های ابریشم برای هر دکوراسیونی مناسب هستند چرا که بسیار لوکس و زیبا هستند که از معروف ترین فرش های شرق شناخته میشوند اما نگهداری از آنها کار ساده ای نیست به خصوص اگر کثیفی به درون الیاف فرش ابریشم نفوذ کند و هنگام شستشو آنها باید بسیار دقت و مراقبت بالایی داشت ، برای شستشو و تمیز کردن به ابزار و مواد مناسب نیاز دارید و پیشنهاد می شود برای شستشو فرش ابریشمی از خدمات یک قالیشویی معتبر استفاده کنید اما در این پست نکاتی گفته خواهد شد تا فرش ابریشمی خود را در خانه به تنهایی بشویید .

شستشو-فرش-ابریشمی-در-قالیشویی-شهرزیبا

جلوگیری از کثیف شدن فرش ابریشمی

آموزش-نگهداری-از-فرش-ابریشمی

هرچند به طور کامل نمیشود از لکه شدن هیچ فرشی جلوگیری کرد اما سعی کنید تا حدالمکان از کثیف شدن آنها جلوگیری کنید تا فرش عمر بیشتری داشته باشد مراقبت از آنها از فرش ماشینی سخت تر است چرا خود الیاف فرش ابریشمی پروتئینی هستند که اغلب دستبافت هستند در ادامه نکاتی گفته میشود تا بگیرید چگونه از کثیف شدن فرش ابریشمی جلوگیری کنید :

  • به طور مرتب روی آنها را جارو بکشید و اجازه ندهید زباله روی آن قرار بگیرد البته در جارو کشیدن زیاده روی نکنید برای مثال هفته یکبار .
  • از یک برس فرش نرم از شانه از الیاف فرش استفاده کنید .
  • رفت و آمد های روش فرش را محدود تر کنید .
  • از خوردن و آشامیدن روی این فرش ها خودداری کنید یا محدود کنید لکه های نوشیدنی ها و مواد غذایی علاوه کثیف شدن فرش ابریشم میتواند به ابریشم فرش اسیب بزنند .
  • اگر حیوان خانگی دارید به آنها یاد دهید تا روی فرش نخوابند و روی آن ادرار نکنند .
  • فرش را در برابر نور مستقیم قرار ندهید و اگر در برابر نور مستقیم فرش بود هر چند وقت یکبار جهت فرش را تغییر دهید تا تمام قسمت های فرش در معرض نور قرار بگیرند .
  • فرش ها را قسمتی که مرطوب است و ممکن فرش خیس شود قرار ندهید .
  • هر شش ماه یک بار با استفاده از شامپوی مخصوص فرش ابریشمی آنها را بشویید .
  • از ترکیب جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن لکه های فرش ابریشمی استفاده نکنید .
  • اگر قسمت هایی از فرش را شستشو دادید از یک پارچه تمیز برای خشک کردن آن استفاده کنید .

روش های شستشو و تمیز کردن فرش ابریشمی

چگونه-فرش-ابریشمی-را-در-خانه-بشوییم

روش های گفته شده ممکن است به فرش شما آسیب برساند اولین گام این است که در گوشه ای از فرش که مشخص نیست امتحان کنید تا از آسیب نرسیدن به رنگ و الیاف فرش مطمئن شوید .

تمیز کردن فرش ابریشمی با جوش شیرین

جوش شیرین یک پودر قوی برای تمیز کردن فرش به حساب می آید ، جوش شیرین را روی فرش به صورت پودر بریزید اجازه بدهید 15 دقیقه باقی بماند سپس با جارو برقی آن را پاک کنید اگر لکه ای روی فرش باقی ماند ، جوش شیرین را با استفاده از آب ترکیب کنید روی لکه قرار دهید بعد 15 دقیقه محل را شستشو دهید و در آخر با یک دستمال تمیز خشک کنید .

تمیز کردن فرش ابریشمی با شوینده

از یک شوینده مخصوص فرش ابریشم استفاده کنید اما اگر در دسترس نبود از یک شوینده ملایم استفاده کنید ، مقداری اب گرم را با شوینده ترکیب کرده به آرامی رو لکه های فرش بریزید و اجازه بدهید 20 الی 30 دقیقه روی فرش بماند سپس با آب بشویید و با دستمال تمیز خشک کنید .

تمیز کردن فرش ابریشمی با نوشابه

روش کاربردی دیگر پاک کردن لکه های روی فرش ابریشمی با استفاده نوشابه گاز دار میباشد ، در این روش نوشابه را روی یک پارچه تمیز و سفید ریخت و سپس لکه با دستمال آغشته نوشابه پاک کرد و برای جذب نوشابه از یک پارچه سفید خشک استفاده کنید .

باید-نباید-ها-در-شستشو-فرش-ابریشمی

نابودی فرش ابریشمی با حرارت و مواد شیمیایی

استفاده از اتو ، سشهوار و بخاری هرگز نباید برای خشک کردن فرش از آنها استفاده کرد به همین ترتیب استفاده از آب گرم استفاده شود چرا که این موارد مسبب آسیب دیدگی و خشک شدن فرش می شود برای شستشو فرش ابریشمی بهتر است از آب معمولی استفاده شود .

هرگز نباید از پاک کننده ها و لکه برهای شیمیایی برای تمیز کردن فرش ابریشم استفاده کرد. اغلب الیاف ابریشمی بسیار ظریف و حساسند ، و توانایی مقاومت در برابر سختی مواد شیمیایی را ندارد ، استفاده از مواد شیمیایی روی فرش های ابریشمی در نهایت به تغییر رنگ آنها و وجود حفره هایی خالی شوند .

قالیشویی معتبر برای شستشو فرش ابریشمی

شستشو فرش ابریشمی به مراتب سخت تر از شستشوی ماشینی است چرا که فرش های ابریشمی مانند موی انسان است و راحت تر آسیب میبیند و بهتر است از خدمات یک قالیشویی استفاده کنید اگر روش های گفته شده را امتحان کردید برای شما ثمر بخش نبود ، زمان آن رسیده از خدمات یک قالیشویی معتبر استفاده کنید ، برای شستشو فرش های ابریشمی خود با دستگاه های پیشرفته و مخصوص توسط افرادی با تجربه روی یکی از شماره های زیر کلیک کنید .

شماره تماس قالیشویی
شماره-تماس-قالیشویی

فرش ابریشم چیست ؟

فرش ابریشم از نخ های ابریشم بافته می شود. از زمان های قدیم نمادی از اشراف و ثروت بوده است. در کشور ایران از زمان های قدیم تا امروز بافندگی شغل شریف بسیار از افراد بوده است به طوری فرش بافی از صنعت های مهم و مشهور ایرانیان بوده است و انواع مختلفی دارد مانند گل ابریشم ، کف ابریشم ، تمام ابریشم .

3.7/5 - (9 امتیاز)

One thought on “اصول شستن فرش ابریشم

  1. N.A میگوید:

    خیلی خوب و مفید با توجه به کار حرفه ای خودتان عنوان شد حتما انجام میدم و نتیجه رو عنوان خواهم کرد. خیلی ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *